#334. 2 Åsiktsentreprenör 2 Furiuos

[2018-06-16] I vilket Jesper och Erik lägger ner tid på att försöka utröna varför ilska riktas mot åsiktsentreprenörer men inte ekonomiska entreprenörer.

Ladda ner som mp3
Prenumerera via iTunes
Prenumerera i annat program (RSS).

Lyssna direkt:

Följ oss på Facebook.

AVSNITTETS LÄNKAR
Erik hänvisar till ett avsnitt om radikaliseringsprocesser på sociala medier. Jesper läser om SIFO-undersökning i SvD: David Ahlin: ”Men det finns fler sätt att se på SD:s framgångar.”. Jens Ganman: Södermalm – Rapport från en filterbubbla. Diana Jacobssons avhandling Bruised by the Invisible Hand. A critical examination of journalistic representations and the naturalization of neoliberal ideology in times of Industrial crisis. Jesper hänvisar till sin avhandling Facket i det medialiserade samhället. Följ Erik och Jesper på Twitter och använd gärna hashtaggen #Mediespanarna för att kommentera avsnittet.

1 svara
  1. Robert says:

    Njae, här framkommer tyvärr nackdelen med denna blogg,

    Det blir raljerande kring arga vita män,
    Episoden om garman tar ni helt SRs åsikter,
    Robinson tar ni helt statsmaktens åsikter,
    SD blir ”extremhögern”, det är negativt tal om ”alternativa högern”,
    ”Attackera” medier påstås Garman syssla med och ”överdrivet” inlägg mot Södermalsjournalister (som ”uppfattas” som en samhällselit av kritiker).
    Varför inte bjuda in och debattera med Garman? Det gör han säkert.
    Ben Jerry, Åhlens, Handskakningar osv är det också tal om.
    Ok.
    Kan ni nu inte fokusera på extremvänsterns motsatta ilska och deras åsikter och hur deras makt påverkar samtalsklimatet på samma sätt?

    Svara

Lämna en kommentar

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *