Experiment – v31

ex_1
Figur 1: Här borrar vi på parallell-platt kondensator lådan.

ex_2
Figur 2: Såhär ser lådan ut i nuläget.

Under veckan så har vi modifierat parallell-platt kondensator lådan för att den ska se bättre ut. Vi har försökt hitta anledningen till off-setten i signalen (Den som nämndes i vecka 29’s sammanställning). Vi har även försökt att mäta alla de olika komponenterna av det elektriska fältet (X, Y och Z) och såg att vi är på rätt väg med teorin, alltså, vi såg en skillnad i styrkan på signalen när vi hade ett elektriskt fält i de olika komponenterna.

//During this week we have modified the parallel plate capacitor box to make it look better. We tried to identify the reason for the off-set in the signals (The off-set mentioned in week 29’s summary). We have also tried to measure all the components of the electric field (X, Y and Z) and saw that we are on the right track with the theory, in other words, we saw a difference in the amplitude of the signal when we had a electric field in the different components.

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *